tirsdag 7. april 2009

Krigen på Sri Lanka

Det er mye som gjør meg sint til tider; idioti, mangel på intelligens, stupide utsagn, gjerrighet og FRP-velgere for å nevne noen. En gang iblant kommer det en person som klarer å kombinere alle disse tingene. Bloggen "Mine brutale meninger" avslører veldig mye når han/hun sier hva han/hun mener om tamilene som de siste dagene har demonstrert i Oslo. Jeg skal nå ta for meg innlegget hans.
  1. "Norge er et land som gir mange milliarder til fattige land i U-hjelp hvert år og hva er takken? Egentlig kunne vi gitt faen i å gitt noe som helst, men av god vilje gjør vi ikke det" Hvordan vil du takkes? Konfekteske? Gavekort? Alle vestlige land i verden gir U-hjelp og ikke tro at Norge er det landet som gir mest. Norge er heller ikke det landet med flest innvandrere.
  2. "Enda så kommer det innvandrere og lager kvalm hver gang de ikke får det som de vil. " Dette er nok et eksempel på uvitenhet, ignoranse og arroganse. Hva får deg til å tro at mennesker kommer til Norge for å lage "kvalm"? Tamiler er et sterkt undertrykt og terrorisert folk som så en mulighet til å komme til Norge for å slippe å bli nedslaktet og se flere familiemedlemmer, mødre og søstre bli voldtatt mens de ser på. Trodde du de kjedet seg og ville loffe litt rundt i verden for å lage kvalm?! Dette er oppegående mennesker som ønsker det samme som deg og meg, frihet!
  3. "Vi er ikke forpliktet til å gi milliarder til korrupte stater." Hva vet du om hvilke stater som er korrupte og ikke? Hvorfor betaler du skatt? Har du selv undersøkt at det ikke finnes korrupsjon i Norge? Norge har et moralsk ansvar å hjelpe land under utvikling. Dette er for å sikre at de oppnår et fungerende demokrati. Tro meg, det er til det beste for verdenssamfunnet. Det er ikke noe de har funnet på for å irritere deg.
Videre så anbefaler jeg deg og andre med samme mening om å sette dere inn i saker før dere skriver om de. De demonstrerer ikke for å få Norge til å sende penger. Det foregår en krig der, de ønsker å få slutt på denne krigen og trenger hjelp.

No response to “Krigen på Sri Lanka”

Leave a Reply